چانه زیبا و ارتودنسی

چانه زیبا و ارتودنسی

بررسی چانه ی زیبا و ارتودنسی
حتماً تا به حال به رابطه چانه زیبا و ارتودنسی پی برده‌اید. همان طور که می‌دانید ارتودنسی یک روش درمانی برای بهبود ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها است. در این روش می‌توان با رفع به هم ریختگی و نامرتبی دندان‌ها لبخندی زیبا را برای مراجعه کننده به ارمغان آورد. از طرف دیگر در افرادی که دارای ناهنجاری‌هایی در قسمت فک‌ها هستند مثل چانه جلو زده یا فک عقب مانده، به کمک ارتودنسی می‌توان به چانه‌ای زیبا دست پیدا کرد.
در بررسی رابطه چانه زیبا و ارتودنسی می‌توان گفت که ارتودنسی از جمله روش‌های درمانی است که در ایجاد چهره و لبخندی زیبا بسیار تأثیر دارد. ارتودنسی می‌تواند علاوه بر مرتب کردن دندان‌ها، با ایجاد جابجایی در فک‌ها، سبب تغییر در فاصله‌ی بین چانه و بینی و همچنین تغییر شکل و فرم لب‌ها شود؛ بنابراین در زیبایی ظاهری صورت و دهان بسیار تأثیر گذار است.
چانه زیبا و ارتودنسی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. این روش یک روش دائمی و بدون بازگشت برای درمان ناهنجاری‌های فک و چانه است؛ بنابراین اگر از زیبایی صورت خود در قسمت فک‌ها و چانه ناراضی هستید قبل از هر چیز بهتر است به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق دندان‌ها و فک شما می‌تواند بهترین روش را برای درمان انتخاب و به شما توصیه کند.

ارتودنسی تنها راه برای داشتن چانه زیبا؟؟؟؟؟
در رابطه‌ی بین چانه زیبا و ارتودنسی مواردی هستند که با تزریق ژل و فیلر هم نمی‌توان آن‌ها را به صورت موقت درمان کرد و جز با ارتودنسی و درمان های فکی قابل درمان نیستند. از جمله مشکلات و ناهنجاری‌های فک و دهان می‌توان به آندر بایت، مال اکلوژن کلاس سه یا پروگناتیسم فک پایین و اپن بایت اشاره کرد. این دو ناهنجاری می‌تواند ظاهر فک را نا متناسب نشان دهد و از زیبایی چهره بکاهد.
در آندر بایت چانه‌ی فرد جلوتر از بقیه‌ی اعضای صورت و دندان‌های فک بالا قرار دارد. این ناهنجاری سبب بزرگ‌تر دیده شدن قسمت چانه فرد مبتلا می‌شود. در این میان پزشک متخصص ارتودنسی در همکاری با جراح فک توسط درمان ترکیبی ارتودنسی و جراحی ،فک را به عقب می‌کشد تا چهره‌ی فرد زیباتر به نظر برسد.
در ناهنجاری اپن بایت، دندان‌های فک بالا و پایین به یکدیگر نمی‌رسند و بین دندان‌های ردیف بالا و پایین به صورت یک فضای خالی باز می‌ماند. در این حالت هم بزرگی چانه بر زیبایی چهره فرد اثر می‌گذارد. ارتودنسی وجراحی فک می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

ژنیوپلاستی
این جراحی با جراحی فک متفاوت بوده و فقط شامل چانه یا قسمت قدامی فک پایین میشود. این عمل در مطب جراح فک و صورت انجام شده و میتواند در طی درمان ارتودنسی و یا بعد از آن انجام شود.
در این جراحی برجستگی چانه را جراح میتواند کمتر یا بیشتر کرده و همچنین ارتفاع آن را نیز تغییر دهد.
این جراحی در عین اینکه وسعت کم و عوارض کمی دارد ، تاثیرات چشمگیری را بر روی پروفایل صورت و چهره خواهد داشت.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید

4 × 3 =